The adventure is about to Beijing

keskiviikko 1. heinäkuuta 2015
Paikka: Helsinki-Vantaan lentokenttä
Aika: 1.7. 17:41
Fiilis: ???????????

Oon nukkunu viimeisen kerran omassa sängyssä, käyny viimeisen kerran oman kodin suihkussa, syöny viimeisen kerran suomalaista ruokaa kotona, käyny viimeisen kerran keskustassa, käyttäny viimeisen kerran HSL:n matkakorttia, hyvästelly viimeisen kerran sukulaiset ja ystävät ja kävellyt viimeisen kerran ulos kotiovesta.

Vaikka tuntuu, että oon vihdoin "valmis" lähtöön, oli vaikeaa kävellä tullitarkastukseen tietäen, ettei perhe voi seurata. Oli haikeaa halata ihmisiä tietäen, että menee ikuisuus, ennen kun nähdään taas kasvokkain. Jos ei ole koskaan ollut lähdössä moneksi kuukaudeksi ulkomaille ilman tuttuja, ei voi ymmärtää sitä tunnetta. On hassua olla samalla niin innoissaan, mutta toisaalta niin jännittynyt. Ei sitä voi tajuta, että oikeesti lähtee kotoa. Pisin aika mitä mä oon koskaan ollu ulkomailla, on 3vk ja pisin aika erossa perheestä 1kk. Tää kokemus tulee olemaan jotain ihan uutta. Koti-ikävää tuskin voi mitenkään välttää, eikä sitä tarviikaan.

 Viimeinen aamupala
 
Ei mikään maailman paras kuva, mutta ainut, jossa minä ja matkalaukku :D
 
Lento myöhästy vielä lisää ja nyt pitäis päästä lähtemään 19:35.. Ehkä. Toivottavasti...
 
 
Tässä sitä mennään!

 
Siirryin nyt pois Starbucksista (super-cliché) ja tulin lähtöportille. Mitä pidempää istun täällä ja kuuntelen kun muut puhuu kiinaa ja oon kiinalaisten keskellä, sitä enemmän oon innoissani. Vatsan pohjassa on sellainen hyvä kutina. Tätä mä oon halunnu ja tätä mä oon oottanu. Nyt mä vihdoin oon menossa Kiinaan ja toteutan mun unelmaa. Melkein 11 vuotta sitten sanoin, että lähen ulkomaille asumaan. Nyt mä oon toteuttamassa sitä. Se on mahtava tunne.
 
 
Ens kerran postailenkin Kiinasta! (Kunhan saan blogspotin toimimaan.. :D)
 

再见 芬兰!
Zaijian Fenlan!





 


6 kommenttia on "The adventure is about to Beijing"
  1. Hyvää matkaa, pidä ihana vuosi! <3 Mikä sun snappi on, saisko jenkkivaihtari lisätä? :p

    katiannausa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Webiy on kai snappi :D en oo kyl sit mikään suurkuluttaja, mut jos se toimii täällä ongelmitta ni varmaan kyl tulee matskuu ;)

      Poista
  2. Ihan huippuhyvää matkaa! Toivottavasti kaikki on ok! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Kaikki ok varsinki ku vihdoin pääsen puskemaan Kiinan nettiblokkausten ja perheen wifin (joka ei yllä tänne yläkertaan hirveen hyvin) läpi nettiin :D

      Poista
  3. Jee, paljon onnea!! <3 Odotan kuulumisia! :)

    VastaaPoista